دانشگاه ازاد دامغان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در 25 تیرماه سال 1364 مطابق با  16 جولای 1985 فعالیت خود را بر بستری از عقاید و باور نیک مردم ومسئولین شهر دامغان آغاز کرد و اکنون پس از گذشت 26 سال از فعالیت خود به درختی استوار تبدیل گشته است که ریشه عمیقی در آموزش عالی کشور دارد .    

این دانشگاه اکنون با درجه جامع  و با حضور قریب به 7000 نفر دانشجو در رشته های علوم انسانی ، علوم پایه ، کشاورزی وفنی مهندسی با  بهره گیری قریب به 136 عضو هیئت علمی که بیش از 55 % آنان دارای مدرک استادیاری و دانشیار بوده  ، ضمن دارا بودن مراکز تحقیق رشد و توسعه فناوری بویژه در علوم کشاورزی ( زراعی ، باغی و آبزیان ) ، علوم انسانی ( اولین مرکز تحقیقات و  کلینیک حقوقی ایران ) و فنی و مهندسی سهم ویژه ای را در تولید علم دارا می باشد .

این واحد دانشگاهی با دار بودن بیش از 34 رشته گرایش در مقطع تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) سعی نموده است در توسعه علوم روز گام بلندی را بردارد و از این منظر افتخار دارد خود را به عنوان برترین واحد در سطح منطقه ده دانشگاه آزاد اسلامی از حیث تحصیلات تکمیلی مطرح نماید .

در خصوص علم سنجی نیز اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با نمایه کردن تعداد بیشماری از مقالات و طرح های پژوهشی خود توانسته اند بخشی از قابلیت های این دانشگاه را در خصوص پژوهش محوری ثابت نمایند .

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در حوزه های مختلف آموزشی ، پژوهشی ، دانشجویی ، فرهنگی و عمرانی و نیز غنی سازی و توانمند سازی منابع انسانی مورد نیاز کشور فعالیت های منحصر به فردی را داشته و دارد که در این راستا با نگاه ویژه مسئولین دانشگاه سند توسعه 10 ساله و 20ساله این واحد دانشگاهی نیز تدوین شده که با نگاهی ژرف به اهداف بلند مدت و بررسی نکات حساس و استراتژیک در پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می  دارد .

از مأموریتهای اصلی واحد دامغان می توان به :

 1 -  نخبه پروری علمی

2 -  تولید علم در دنیای فناوری و اطلاعات، اشاعه آن در مسیر توسعه تکنولوژی و نانو تکنولوژی

3 -  پاسخ به نیازمندیهای جامعه تا سر حد تعادل و تراز نسبی تمامی شاخصه های رشد و توسعه  در یک نظام اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی ، اشاره نمود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.